تجربه 11 سپتامبر از طریق بازی رایانه‌ای + عکس
«گروه تخریب بمب» نام بازی‌ای است که در آن شما در یکی از شهرهای بزرگ جهان یعنی نیویورک و جایی که زمانی برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در آن وجود داشت قرار می‌گیرد تا از طریق کار گروهی با تهدیدات حملات تروریستی مقابله کنید.
 
به گزارش خبرنگار مشرق، پس از اینکه وقایع 11 سپتامبر سال‌ها موضوع اصلی بسیاری از کتاب‌ها، مقالات، و فیلم‌های آمریکایی و نیز دست‌آویزی برای ترویج موجب اسلام‌هراسی در جهان قرار گرفت، حال نوبت به بازی‌های رایانه‌ای رسیده است تا به نوعی به شرح وقایع این حادثه بپردازند.
«گروه تخریب بمب: نیویورک» نام بازی‌ای است که در آن شما در یکی از شهرهای بزرگ جهان یعنی نیویورک و جایی که زمانی برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در آن وجود داشت قرار می‌گیرد تا از طریق کار گروهی با تهدیدات حملات تروریستی مقابله کنید.

این گروه، «گروه تخریب بمب نیویورک»‌ نام دارد. شما می‌توانید در این بازی در نقش یکی از جدیدترین اعضای آن ایفای نقش کرده و گروهی از تروریست‌ها را که شهر نیویورک را تهدید می‌کنند تعقیب و دستگیر نمایید. در واقع، شخصیت اصلی این بازی زنی است که به تازگی به این گروه پیوسته است و استیو و سگش دوک، وی را در انجام وظایفش کمک می‌کنند.

در این بازی شما باید به کمک این سگ آموزش‌دیده و نیز با اعتماد به مهارت‌های خود بمب‌های موجود را پیدا کرده و قبل از وقوع فاجعه آنها را خنثی کنید. یکی دیگر از شخصیت‌هایی بازی که شما را همراهی می‌کند بازرس استیو لانوس نام دارد. این شخصیت حقیقی، یک بازرس گروه تخریب بمب شهر نیویورک است که به دلیل کارها و فعالیت‌هایش در حادثه 11 سپتامبر مدال شجاعت دولت آمریکا را دریافت نموده است.


با توجه به این که سیاست‌مداران آمریکایی و اسلام‌ستیزان تاکنون با تأسی به حادثه 11 سپتامبر بهره‌های زیادی در پیشبرد سیاست‌های خود و ایجاد حس تنفر نسبت به مسلمانان در جهان برده‌اند، طبیعی است که آنها سعی کنند تا به انحای مختلف از جمله بازی‌های رایانه‌ای چنین واقعه و حس تنفری را در ذهن کودکان و نوجوانان خود به ثبت برساند.

این بازی یک بازی ماجراجویی ـ معمایی است که برای رایانه‌های شخصی و توسط شرکت میرسکام ساخته شده است. هدف بازی محافظت از شهر در مقابل حملات تروریستی و خنثی‌سازی بمب‌هایی است که در سراسر شهر کار گذاشته شده است. به گفته سازندگان آن، قرار است نسخه کامل این بازی در این ماه وارد بازار شود ولی با این حال هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است.

مسئول روابط عمومی شرکت میرسکام، لیود ملنیک، گفته است: «این بازی فرصتی است برای انجام یک سری کارهای ماجراجویی و پلیسی. تنها در بخش بازی است که شما می‌توانید با شخصیت‌ها تعامل داشته باشید. مهم‌تر از همه این که می‌توانید با قهرمانان واقعی‌ای چون بازرس لانوس نیز تعامل داشته باشد.»

ویژگی‌های این بازی عبارتند از: کمک به آموزش دوک و بهبود مهارت‌های بمب‌یابی آن؛ استفاده از مهارت‌های خود و راهنمایی‌های استیو لانوس برای یافتن مظنونین؛ خارج کردن شهروندان، خنثی‌سازی بمب‌ها، و بررسی ساختمان‌های شهر به کمک استیو و دوک؛ بررسی مکان‌های منفجر‌شده به منظور یافتن سرنخ و نیز شناسایی افراد دخیل در این بمب‌گذاری‌های.

 


منبع:mashreghnews.ir

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :

موضوع :
عکس و خبر ,  ,